טעויות בפיתוח פתרונות ניהול זהויות

דף הבית > טעויות בפיתוח פתרונות ניהול זהויות

ניהול זהויות ב EDP

עסקים וארגונים רבים נדרשים לעשות שימוש בהיבטים מורכבים למדי של ניהול זהויות. היבטים כמו קליטת עובד חדש, מתן הרשאות, החלפת הרשאות, הקצאת משאבים לפי זהויות, שילוב של מערכת זהויות בפתרונות ענן וכמובן היבטים של אבטחת מידע מצריכים מקצוענות ומיומנות, אחריות וידע רב. בקבוצת EDP המציעה שירות נרחב בכל הקשור לפיתוח ושיפור ניהול זהויות באמצעות מחלקה מתמחה, יודעים לספר על טעויות נפוצות במהלך ביצוע פרוייקטים בתחום ניהול זהויות (IDM) בארגון.

 

ניהול זהויות – איפיון תחילה

יש המניחים כי פתרון ניהול זהויות שהוקם עבור ארגון בסדר גודל מסויים, עשוי להתאים לארגון אחר – הדומה בגודלו. אולם, הנחה זו עלולה להיות שגוייה, כיוון שכל ארגון מתאפיין בצרכים ייחודיים בהם יש להתחשב בעת התכנון. טעות אחרת, נוגעת לביצוע איפיון המסתמך על צרכיו של המשתמש הבודד במקום על צרכיו של כלל הארגון. כתוצאה מכך, עלול להתקבל פתרון שאינו מותאם לכל הארגון. טעות נוספת היא יישום מוצרי מדף של פתרונות ניהול זהויות, ללא בחינת התאמתם לסביבת העבודה של הלקוח ולדרישותיו. אלה עלולות לגרום לתוצאות לא רצויות בתפעול מערך ניהול הזהויות ולגרום לצמצום יעילותו. ב-EDP  מתבצע פרוייקט ניהול זהויות ע"י לימוד מעמיק של מבנה הארגון, מיפוי מערכותיו וסוגי המשתמשים ומערכות האבטחה שלו. באמצעות המידע, מתכננים אנשי הצוות של מחלקת ה-IDM את פרוייקט ניהול הזהויות, ומגדירים את שלבי הביצוע, באופן שלא ישבש  את פעילות הארגון.

 

שילוב מערך לניהול זהויות במערכות קיימות

על מנת לשלב באופן מיטבי את מערך ניהול הזהויות במערכות מידע קיימות, פותחה במחלקת ה-IDM חבילת ממשקים איכותית המותאמת למגוון מערכות. כאשר יש צורך בחיבור למערכת מידע ייחודית, מפתחים אנשי EDP  ממשק ייעודי המותאם לה באופן מלא.

 

מענה מקצועי ותמיכה שוטפת

מערכת ניהול זהויות מהווה מוקד קריטי במערך המידע של הארגון. לכן, נדרשת תמיכה מקצועית שוטפת ואמינה בכדי להבטיח פעילות סדירה. תמיכה מקצועית ואיכותית בניהול זהויות היא משמעותית ביותר במיוחד בארגונים המונים מספר גדול של משתמשים, וכאשר חלק ממערכות המידע שלהם פועלים בענן. מחלקת ה-IDM של EDP מעסיקה צוות של אנשי מקצוע מעולים, המספקים מענה מקצועי ואיכותי הן בשלבי האפיון וההקמה, והן בתחזוקה השוטפת, בפתרון תקלות, וכן בתהליכי שינוי והרחבה של מערכת ה-IDM.

מענה מקצועי ותמיכה שוטפת

יש חברות שמשקיעות באספקת פתרונות ניהול זהויות בלי לתת את הדעת לתמיכה השוטפת מבחינת זמינות ואיכות. מבחינת חברה שזקוקה לפתרונות איכות של ניהול זהויות, מבחינת חברה שזקוקה למענה מסוג מאגר זהויות וכן לחברה שזקוקה להרשאות למספר משתמשים נרחב וכזאת שעולה שימוש בפתרונות של מחשוב ענן, אסור לזלזל במשמעות השירות. מקצועני חברת EDP מספקים מענה לא רק בתחום האפיון וההקמה אלא גם בנושא הניטור, השירות והתפעול המצוין של פתרונות ניהול זהויות. שירות של תחזוקה ותמיכה ניתנים מסביב לשעות, על ידי מומחי מחשוב שכל תפקודם הינו אך ורק בנושא ניהול הזהויות. כך, ניתן לתפעל כל צורך בהזדהות אחידה, כל טיפול בניהול סיסמאות, עדכון הרשאות, ניהול תהליכי כח אדם וכן הלאה.